Kan nogle hjælpe Søren ?
Jeg har fra vores mangeårige medlem Søren Steen Møller modtaget flg. "lille bøn":
Jeg er den lykkelige ejer (indtil nu) af en Morgan +8 med indsprøjtning (ikke karburator fødning).
Det er en 3,5 ltr. +8 indregistreret første gang i GB 01. marts 1989, hvor den er født.
Godkendt herhjemme siden foråret 2006, hvor jeg importerede den og er uden katalysator eller lambdasonde.
Det elektroniske indsprøjtningsanlæg er en kombination af fabrikat engelsk Lucas og tysk Bosch.
Bilen har ialt kørt 200.000 km. med normal vedligeholdelse. Bilnr. ab fabrik R 10164.
Jeg har i forsommeren 2023 på et herværende Range Rover værksted fået udskiftet hele ledningsanlægget og benzinslanger + dyser i motorrummet til nyt.
Luftmængdemåleren har været omkring Morgan i Hamborg for en renovering. En ny af denne har jeg forgæves jagtet i lang tid i hele Europa.
Findes ikke iflg. Bosch i DE siden 2010, og alternativ findes ikke.
En dyr indsats ( kr. 50.000,-) uden tilfredsstillende resultat på motorens funktion !!!.
Så nu overvejer jeg at skrotte hele elektronikdelen og montere en karburatorløsning.
Jeg er her blevet advaret af Morganvenner om Motorstyrelsens accept eller ej af denne løsning ved næste syn, som er om ca. 15 mdr. Bilen bliver veteran om 1½ år.
Så min anmodning til Morganvennerne efter denne lange redegørelse er:
Er der nogen der har haft samme problem, og hvordan er det klaret til Morganejerens tilfredsstillelse ?
Med kærlig Morganhilsen fra
Søren Steen Møller, Brabrand
4055 5505
Så hvis du har gode ideer eller løsninger der kan hjælpe Søren på den ene eller anden måde, kontakt da blot Søren direkte.
HK